Ekskursija į Lenkiją

Š.m. vasario 20-23 d. mūsų gimnazijos mokiniai, jų tėvai ir mokytojai vyko į pažintinę-edukacinę ekskursiją Varšuva-Veličkos-Krokuva-Zakopanė.

Grožėjomės Varšuvos senamiesčiu,  įtrauktu į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą: Karalių pilimi ir aikšte, Karaliaus Zigmanto III kolona, Šv. Jono katedra – gotikinio stiliaus bažnyčia, svarbiausių Lenkijos istorijos įvykių liudininke, senamiesčio Turgaus aikšte ir paminklu Varšuvos simboliui – Undinei. Pamatėme Didįjį teatrą, perėjome Karališkuoju keliu iki pat Šv. Kryžiaus bažnyčios, kurioje palaidota F. Šopeno širdis.

Visiems be galo patiko Veličkos druskų kasyklos – visame pasaulyje žinomas turistinis objektas. Buvusiose druskų kasyklose mūsų laukė unikalūs reginiai: leidomės į 135 m gylį, grožėdamiesi žmogaus rankomis sukurtomis koplyčiomis, garsiąja Kingos bažnyčia, skulptūrėlėmis, paminklais, gamtos sukurtais ežerėliais. Druskinių figūrų ekspozicijose susipažinome su šachtos ir druskos kasybos istorija.

Didžiulį įspūdį paliko Krokuva – autentiškas miestas su vienu iš seniausių universitetų Europoje ir stulbinamo grožio sakraline architektūra. Pasivaikščiojimas po senąją Lenkijos sostinę pėsčiomis nepaliko abejingų. Pakilome į Vavelio kalvą, kurią karūnuoja įspūdingo didingumo karališkoji pilis ir gotikinė katedra, kurioje palaidoti patys žymiausi ATR bei Lenkijos žmonės. Šis kompleksas – buvusi Lietuvos ir Lenkijos karalių rezidencija. Šiame nerealaus grožio mieste pamatėme išties labai daug : vieną didžiausių Europoje Turgaus aikštę, Marijos bažnyčią, kurios didžiausia puošmena – Vito Stvošo sukurtas medinis drožinėtas altorius, Floriono vartus, Barbakaną, paminklą Žalgirio mūšiui ir kt.

Lankėmės ir Zakopanėje – kurortiniame miestelyje, įsikūrusiame Tatrų kalnų papėdėje. Keltuvu kėlėmės į Gubaluvkos kalną, ant kurio mūsų laukė daugybė žiemos pramogų bei didžiulė mugė. Pasivaikščiojome vaizdingiausia ir visada šurmuliuojančia  kurorto gatve – Krupuvki, kurioje pamatėme kalnų gyventojų folklorą bei architektūrinių stilių įvairovę, atsispindinčią gatvės pastatuose.

Nors ir pavargę, bet linksmi ir su daugybe įspūdžių bei lauktuvių artimiesiems grįžome namo.