Pažintinė – edukacinė išvyka po Šiaurės Europos šalių sostines

Kad labiau sudomintų mokinius savo dėstomu dalyku, mokytojai dažnai ieško įvairesnių, efektyvesnių mokymo(si) būdų bei formų. Tai pavyksta vedant netradicines, integruotas pamokas. Dėl to Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazijos auklėtiniams pakankamai dažnaiorganizuojamos pažintinės-edukacinės išvykos. Šįkart 27 mokiniai kartu su mokytojais Vytautu Arlausku, Ala Belevič, Asta Diržiuviene, Alyte Mieliūniene, Rasa Šventoraityte bei Svetlana Voytkevich gruodžio 27-31 d. vyko į pažintinę ekskursiją po dar kalėdiškai pasipuošusius Helsinkį, Stokholmą ir Taliną. Šiuo maršrutu keliavome jau antrą kartą. Iki Estijos sostinės nuvažiavę autobusu, kelionę tęsėme kruiziniu laivu, gėrėdamiesi nepakartojamu kraštovaizdžiu, vydamiesi vėją bei grožėdamiesi tai tolstančiomis, tai artėjančiomis bangomis Baltijos jūroje.

image1

Pirmą dieną mūsų laukė apžvalginė ekskursija po Suomijos sostinę Helsinkį. Pamatėme Senato aikštę su aplinkiniais administraciniais pastatais, Rotušę, Prezidento rūmus, Nacionalinį dramos teatrą, Parlamentą. Pasivaikščiojome po gražų parką, kuriame pastatytas originalus paminklas garsiam suomių kompozitoriui Janui Sibelijui, grožėjomės uoloje iškalta Tempeliaukio bažnyčia, skaičiavome laiptelius, vedančius į baltąją Helsinkio katedrą, kuri daugelį nustebino didinga išore, tačiau reformatams būdingu kukliu vidumi, pakilę į kalvą apžiūrėjome Uspenskio katedrą – didžiausius rusų stačiatikių maldos namus Skandinavijoje. Norintieji galėjo pasisukti apžvalgos ratu ir pasigrožėti nuostabiais, į tolį atsiveriančiais vaizdais.

Vakarojome didžiuliame laive, kuriame parengta laisvalaikio programa neleido nuobodžiauti nei mažesniam, nei vyresniam : grojo gyva muzika, vyko diskotekos, karaokė konkursai, vakaro šou programa, veikė žaidimų kambariai.

Kitą rytą artėdami prie Stokholmo grožėjomės nuostabiais miesto ir jį supančių akmenuotų salelių – šcherų vaizdais. Ekskursijos vadovė supažindino su Švedijos sostinės geografine padėtimi, žymiausiomis lankytinomis vietomis, aptarė valstybės simboliką, valdymo formą, piniginius šalies vienetus ir ant jų vaizduojamas Švedijos asmenybes, supažindino su gyventojų tradicijomis bei šventėmis. Visą dieną praleidome didingame 14-oje salų pastatytame karališkajame mieste, dėl daugybės kanalų dažnai vadinamame „Šiaurės Venecija“. Pasivaikščiojome siauromis ir jaukiomis senamiesčio, švediškai vadinamo Gamla Stan, gatvelėmis, apžiūrėjome  Rotušę, kurioje vyksta Nobelio premijos įteikimo ceremonijos, Riterių bažnyčią, kurioje laidojami Švedijos karaliai, Karalių rūmus ir prie jų prisišliejusią Katedrą, kurioje tuokiamos karališkosios šeimos, Švedijos parlamentą – Riksdagą, užimantį visos Šv. Dvasios salelės plotą. Aplankėme irStokholmo simbolį – norus pildančio Geležinio berniuko statulėlę.

Trečią dieną viešėjome nepaprastai gražioje Estijos sostinėje Taline. Paklaidžiojome painiomis į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą įtraukto senamiesčio gatvelėmis, pasigrožėjome vaizdais, atsiveriančiais nuo Aukštutinio miesto panoraminių aikštelių, apžiūrėjome Tompea pilį, XIX a. caro valdžios simbolį – Aleksandro Nevskio ortodoksų katedrą, „Ilgąją“ ir „Trumpąją“ kojas, „Storosios Margaritos“ bokštą, XVI a. gotikinę Domo katedrą, Rotušės aikštę, kurioje smagiai šurmuliavo kalėdinė mugė, klausėmės legendų apie miesto įkūrimą bei šlovingą jo praeitį.

Iš kelionės po Šiaurės Europos šalių sostines grįžome puikios nuotaikos ir pilni įspūdžių. Šalia įvairių pramogų, kurios įsimins ilgam, moksleiviai įrodė, kad moka orientuotis svečiose šalyse, geba panaudoti pamokose įgytas anglų kalbos žinias. Okartą pabandę keliauti kruiziniu laivu liko jų gerbėjais visam gyvenimui.

Lietuvių kalbos mokytoja Asta Diržiuvienė