Prevencinė patyčių programa „Draugiška klasė“

Vienas iš mokyklos uždavinių – visuose mokyklos bendruomenės lygmenyse palaikyti draugišką mikroklimatą, kuris prisideda prie laimingo mokinio vizijos užtikrinimo. Klasė nebus draugiška, jei joje bus toleruojamos patyčios. Patyčių padariniai skausmingi, todėl tai gali neigiamai atsiliepti tiek skriaudėjams, tiek patyčių aukoms, tiek mokyklos bendruomenei apskritai (cit. pg. http://www.bepatyciu.lt/). Norėdami atkreipti dėmesį į reiškinį Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazijoje šiais mokslo metais parengėme ir vykdome patyčių prevencijos programą „Draugiška klasė“, penktų klasių mokiniams kuria siekiama padėti vaikams pagerinti tarpusavio santykius.
5 kl. lietuvių dėstoma kalba mokiniais klasės valandėlių metu visą pusmetį dirbome iki kovo 13 dienos. Inovatyvių metodų pagalba mes skatinome vaikus analizuoti, gilintis, diskutuoti, keistis, kurti „gerąsias“ taisykles, kalbėtis apie jausmus, mokėti juos atpažinti ir įvardinti. Suteikėme mokiniams žinių ir socialinių įgūdžių, reikalingų kuriant santykius be patyčių, grįstus draugiškumu ir tarpusavio supratimu. Edukaciniai užsiėmimai vaikams patiko, nes buvo vykdomi netradicinėje aplinkoje, o juos planuodami atsižvelgėme į vaikų norus ir pageidavimus (buvo mažai rašymo, daug interaktyvių veiklų). Į organizuojamas veiklas įtraukėme ir tėvus, skatinome vaikų ir tėvų bendravimą bei bendradarbiavimą kuriant „draugišką klasę“ (nuotraukos).
Džiugina tai, kad programos rezultatai buvo matomi jau po pirmųjų užsiėmimų, o jos pabaigoje galėjome maloniai pasidžiaugti dalyvių pasiekimais. Juos pastebėjo ir patys mokiniai, kurie noriai įsitraukė į programos pristatymo tėvams rengimą. Skanaudami picas, visi kartu intensyviai ruošėmės susitikimui su tėvais, kurio metu supažindinome juos su programos rezultatais, o vaikai paįvairino susitikimą vaidinimu ir savo darbų parodos komentavimu. Mokinių tėvai ir klasės auklėtojas R. Ganseniauskas buvo dėkingi už darbą ir draugiškos klasės kūrimą, o mes programos autorės, norime išreikšti padėką jiems už idėjos palaikymą bei aktyvų bendradarbiavimą. Kiekvieno programos nario indėlis buvo labai svarbus ir naudingas.

Parengė programos autorės
psichologė Kristina Leščinskaitė ir specialioji pedagogė Ana Pavilovič-Jančis